søndag 3. mai 2009

Et kjærlighetsbrev til Sissel Kjøl

Jeg vet at jeg må skrive videre på den lista mi snart, men jeg har ikke giddet ennå! Og nå har jeg skrevet et langt kjærlighetsbrev til rettslære-lærern min Sissel Kjøl i forbindelse med ei russeknute!

og jeg har bare en originalkopi, så jeg må kopiere den over hit for å udødeliggjøre den. Jeg er veldig stolt over dette brevet som virkelig forklarer min kjærlighet til Sissel Kjøl og rettslæretimene hennes.

Så her kommer det...



Kjære Sissel,

nå har du vært lærern min i rettslære i snart 2 år. Og det har vært 2 år med dype blikk og drøfting av lovbestemmelser. Helt siden du introduserte deg for oss som rettslære-lærer skjønte jeg at det lå noe ekstra i luften. Dine velformulerte oppgave-disposisjoner og strukturerte oppsett i juridisk metode gjør meg helt mo i knærne. Hver gang du har tavleundervisning kjenner jeg hjertet mitt banke.

Og jeg vet at det ikke er bare jeg som føler det sånn. Det er ikke uten grunn at rettslære er det mest valgte faget på skolen.
Så i klassen er jeg hele tiden nødt til å konkurrere med alle dine andre beundrere, men det er ikke så enkelt når nervøsiteten over å dumme meg ut begynner å titte fram. Hver gang jeg har glemt å gjort leksene får jeg helt panikk med tanken på å skuffe deg. Når du er i nærheten blir jeg rett og slett utilregnelig.

Jeg vet at vår kjærlighet strider mot både norsk lov og etikk og moral. Så jeg er nok tvunget til å leve i en drøm. Men når jeg sitter og råtner i et auditorium på NTNU neste år, så vil jeg alltid huske de fine stundene. En ting er sikkert, i framtiden så vil Norges Lover alltid stå øverst i bokhylla mi.

Hjertelig hilsen Jahn Ivar.