fredag 17. april 2009

Hvis du ikke har lest innlegget under, gjør det først!

I sist innlegg begynte jeg på listen over mine få erkefiender her i verden. Nå er jeg klar til å formidle min største erkefiende om dagen. Merk at jeg skriver "om dagen", siden måkene har sluttet å drite på bilen min så har de falt en plass ned. Men de er så klart bare en flekk unna fra å ta tilbake førsteplassen.

Jaja, er dere klare for den store vinneren?

Min største erkefiende nå for tiden er:


1
Syklister



Disse er mine største fiender. Det er de hver gang våren bryter ut, og de kan ta fram konkurranse-syklene sine. "In spring... then we come out!"
Det er ikke alle syklister som irriterer meg. Men det er spesielt disse konkurranse-rytterne. Det virker som de aldri har hørt om det vi normale mennesker kaller gang- og sykkelvei. Hvis du sykler på landevei der det ikke er sykkelfelt så har jeg så klart forståelse, og da unner jeg deg virkelig å sykle i veien. Jeg skal ikke si at jeg hater du som sykler, det gjør jeg ikke. Som person mener jeg. Men når du sykler foran meg i rush-trafikk, mer eller mindre midt i veien... NÅR DET LIGGER ET JÆVLA GANG- OG SYKKELFELT EN JÆVLA HALVMETER TIL JAÆVLA VENSTRE FOR DEG SÅ ER JEG I DRAPSHUMØR!
Dette har provosert meg så mye at jeg tror jeg har skapt en mannlig menstruasjonssyklus. Bare at vi blør gjennom nesen, og ikke rompa (haha). Det ligger et jævla felt ved siden av deg, som kommunen har laget spesielt for deg, og du tenker: "Nei, jeg nekter å bøye meg for samfunnet. Jeg bruker den vanlige veien. POWER TO THE PEOPLE!". Jeg ler voldsomt av din protest, det samme gjør alle raddisene og liksom-innvandrerne i Oslos gater.

Om nettene har jeg våte drømmer om å dra med meg en snøplog ned til Tour de France og leke kjerringa mot strømmen, if you catch my drift. Hvis du som leser dette har slekt eller venner som faller under denne kategorien kan jeg kanskje la dem gå, som en vennetjeneste.

Imens, la oss som har bil finne alle randomme syklister i gatene og starte en jakt. 50 poeng for ribbeina, 100 poeng for hodet og 200 poeng for knehasene så de aldri greier å sykle igjen. Etter det så skal jeg gladelig besøke dem på sykehuset. Jeg skal ta med blomster, konfekteske, også skal jeg henge dette skiltet på veggen foran dem så de kan se på det så lenge de ligger der:





Så klart så lovte jeg en musikk-anbefaling denne gangen! Nå vil jeg presentere en av mine favorittband for tiden. De skal spille på onsdagen under Hovefestivalen før Slipknot, de kommer fra Oslo og de heter Benea Reach. De spiller blytung hardcore metal btw. De har gitt ut to plater, og etter det jeg har forstått så har begge blitt nominert til Spellemanssprisen.
Jeg har rett og slett blitt forelsket i dette bandet. I stilen deres, i musikken og ikke minst i selve vokalen. Vokalisten Ilkka Volume har en helt utrolig stemme.
De spiller tyngre enn det gamletanta di spiller klespoker og de har utgangspunkt med store utsikter. Tror de kommer til å lykkes med det de gjør.

http://www.youtube.com/watch?v=gMF6zCzo0tU



Her er en musikkvideo av dem. Anbefaler dere å se den, jævlig kul musikkvideo og. Gleder meg sinnsykt til å se dem på Hove.

BTW! Vokalisten jobber i barnehage. Vil tippe de fleste snørrungene klapper igjen brødhølet med en gang denne fyren begynner å kjefte!

So long!

Ingen kommentarer: