onsdag 15. april 2009

Mine Erkefiender

Jaja, godt folk! Nå er media-time på skolen og vi har fått i oppgave resten av timen å fordype oss i et emne som vi kan skrive om. For en fantastisk sjanse til å skrive et blogginnlegg eller hva?

Hva skal dette innlegget handle om da, mon tro? Selvkannibalisme? Innføring av et nytt apartheid-regime?
Nei, jeg vet nok hva jeg vil ta opp. Folk som kjenner meg vil nok ikke tro at jeg har særlig mange fiender. Det er forsåvidt sant, men joda... jeg har noen. Og jeg har nå bestemt meg for å skrive en liste over det/de som virkelig får blodet mitt til å koke. Så langt har jeg en liste på 5 stykker. Og her kommer de fra nummer 5 og oppover. Hurra.

5
Den ene sjefen min

Nå må jeg så klart være veldig forsiktig med hva jeg skriver. Denne personen er så klart ikke min verste fiende, vi kommer overens som oftest. Men det hender en del ganger at denne personen virkelig går meg på nervene. Det var en kveld på jobb da jeg virkelig var ukonsentrert og tullet mye med andre ansatte. Da var det så klart forståelig at vedkommende reagerte, så jeg ble satt til å rydde klumpsorteringsområdet. A bit too much, spør du meg men, hehe. Men uansett, enhver normal person greier vel å tilgi å glemme. Men ikke denne personen. For ofte på slutten av arbeidsdagen så er vi ferdig med de prosessene som vi har blitt skrevet opp på, og kan begynne å sysle med noe annet. Og så snart jeg er ferdig med mitt og er på vei en annen plass for å hjelpe til, så kommer da denne personen og sender meg rett på noe annet i frykt for at jeg skal bli ukonsentrert igjen. Dette er da et klart eksempel på hvor dårlig tillit vedkommende har til meg som ansatt.
Og her en dag tidligere så fikk jeg til og med refs av han/hun (you cannot know) for noe jeg ikke hadde gjort, men som jeg heller aldri fikk beskjed om å gjøre. Det er til og med en gutt på jobben som på en måte har ansvaret for akkurat den prosessen, og han hadde gjort det den kvelden og. Så hvorfor i innerste helvete forventer vedkommende at jeg skal ha gjort det. Rett og slett latterlig.
Denne sjefen er alt i alt hyggelig, men han/hun liker meg tydeligvis ikke så godt. Så da kan ikke vedkommende forvente at jeg skal like han/hun heller. Og flere krangler er sikkert i vente. Gud, jeg gleder meg til ferie fra jobben en stund.

4
Vekkerklokka

Dette er etter min mening svart magi. Ikke bestemt at den vekker meg om morgenen, for det må jo som oftest til. Men denne klokka ble konstruert gjennom et rituale som inneholdt pentagrammer, flammende lys og jomfru-blod. Den hypnotiserer meg. For eksempel når jeg skulle stille vekketiden i går kveld. Da brukte den sine krefter til å stille seg inn feil, slik at jeg hadde 10 minutter til å ordne meg før jeg dro på skolen i dag tidlig, og 10 min er alt for lite tid for meg.
Noe av det skumleste den gjør er følgende: jeg husker at jeg skrudde på alarmen før jeg la meg. Men når jeg til slutt våkner så er jeg for sen fordi alarmen er skrudd av. Denne helvetesklokken har da gått inn i hodet mitt mens jeg sov, kontrollert meg opp av sengen og skrudd av alarmen på klokken slik at jeg blir for sen. Dette er sant, og det er pur ondskap.
I tillegg så er den veldig glad i å sluke batteriene jeg forer den med. Den holder kanskje noen uker, men til slutt så begynner den å gå treigt ettersom batteriet snart er flatt. Og hva skjer da? Joda, jeg forsover meg.
Dette objektet er smidd i ondskapens ild og vil forfølge meg til... iaffal til jeg tar meg bryet til å kjøpe en ny en.

3
Parkeringsvakter



Disse er da litt i samme kategori som politiet. De oppretteholder orden i samfunnet, som jeg er litt lite fan av da(det er jo så kjedlig, anarki er det vi trenger vettø. Neida^^). Politiet er en rase som jeg faktisk respekterer. Men disse er rett og slett ynkelige. De livnærer seg på å straffe deg bare fordi du ikke lærte om lukeparkering på kjøreskolen. Som Dansken sier så fint kaller dem: "Politiskolen drop-outs". Og med en gang du har sett Politiskolen-filmene så skjønner du at det ikke er en bra ting. Eneste som slår disse i udugelige jobber er vaskedamer. Men jeg synes fortsatt det er viktigere med renhold enn perfekte parkeringer i gatene. Jeg har ennå ikke fått bot, men på grunn av disse jævlene er jeg nødt til å være veldig påpasselig på hvor jeg setter fra meg kjerra når jeg nekter å betale parkeringsavgift (noe som er veldig ofte).
Jeg foreslår terapi for disse folkene, så de skjønner hvor eitrende irriterende deres handlinger er. Terapi som går ut på hyppig bruk av en osterasp på innsiden av låret. Da vil de nok lære.

2
Måker

Denne fuglen som noen kaller måker, og noen kaller måser, og det fins sikkert flere navn man kan bruke på dem. Jeg kaller dem for Satans barn. For det første... glem spedbarn og pensjonister. Når måkene driter, er det mye mer irriterende. De sikter faan meg på bilen min når de trøkker til. "Target detected. Lock on. FIRE!!!" *SPLAT!*
Det skjedde faktisk en gang at like etter jeg hadde vasket bilen skinnende ren en sommersdag og dro på jobb. Når jeg kom ut igjen etter jobb for å kjøre hjem lå det et stort, hvitt avførings-speilegg midt på panseret mitt, og den hadde til og med rent ned i en strøm ned panseret og ned fronten. Dette resulterte i at jeg fikk et sammenbrudd. Etter en halvtimes kald dusj i fosterstilling, så var jeg frisk og rask igjen. Etter det har jeg mer eller mindre dedikert mitt liv til å utrydde måkebestanden i verden.
For det andre så har de den mest irriterende lyden noensinne. Den skrikingen grellj (<--- dialekt fra Klæve) inn i ørene mine. Det er mang en gang jeg har våknet av måkeskrik. Jeg ville heller hørt lyden av sado-masochistisk penistortur.
Eneste grunnen til at disse ikke topper listen min, er at det er lenge siden de har vært i kontakt med meg på noen måte, så de er ikke en så veldig sentral del av hatlisten min som de var før.

Nr 1 får du vite senere i et nytt blogginnlegg! Bare for pur!
Syns jeg har vært flink nå, men kanskje litt negativ. Jeg får lage en liste over ting jeg elsker senere en gang. ;)

Også musikk-forslaget mitt kommer senere. Sry bout that!

Bye!

4 kommentarer:

Din kjære Charlotte sa...

I blei gladgladglad når i fant et nytt blogginnlegg uten at i hadde mast om det først :D ikke for det, i blir veldig glad når i får dem på etterspørsel også. Keep it coming sir i bare!

Jahni sa...

tenkte i sku sei det i går... men tenkte du kunne finne det ut sjøl;D

Line sa...

Artig innlegg Jahni, bra skreve! :D

Jahni sa...

thanku! :D