mandag 13. april 2009

Opprop!

Guess what? Til forskjell fra det vanlige her i Psykosens Klagemur blir dette et kort innlegg... i forhold.

Det innlegget her er bare for å vise at jeg fortsatt er i live.
Jeg bruker bare å skrive når jeg har noe bra. Og det er heller ikke alltid det viser seg å være bra etterpå. Som forrige innlegg, etter min mening da. Derfor så har jeg kanskje blitt litt mer forsiktig med å legge ut alt som popper opp i tomrommet mitt.

Uansett, ståa: ... Påska har vært fin. Mer sier jeg ikke. For skriver jeg A, så må jeg skrive B. Etterfulgt av C, D, E osv. Til slutt kommer hele alfabetet baklengs igjen. Og så kommer det japanske alfabetet gjennom den samme prosessen.
Ja, continue kanskje... tomato TOMATO!

Nå står en ny runde med skole for døren. Jeg har prøve i religion på fredag på over 50 sider. Jeg har et engelskprosjekt som jeg ikke har bynt på, og heller ikke har peiling på hvordan jeg skal begynne på. Og nå ganske snart starter tentamenstida, og jeg er like klar som en gravid, 14-årig, high school drop-out med hjertefeil og en voldelig far, som kjenner at vannet går.
Og ja, jeg kjenner nesten at vannet går akkurat nå. For nå begynner det store stresset som jeg gruer meg til hvert år. Det er bra at jeg glemte penalet mitt hos en kompis her forleden, for hvis ikke så hadde jeg vel stukket meg selv i halsen med blypenna mi.
Så som dere sikkert skjønner. Nå for tiden så har jeg hverken tid eller oppfinnsomhet til å skrive så mye. Tough break.

Men men... bak skyene er det blå himmel, gresset er alltid grønnere på andre siden, og etter tentamen kommer det RUSSETID! Så det er bare å glede seg.


Og nå over til denne ukens artist/låt(er)!

Denne gangen er det Franz Ferdinand. Du vet... det skotske rocke-bandet som merkelig nok valgte å oppkalle bandet sitt etter en østerrisk-ungarsk keiser.



De har en ganske sær form for rock, men du skal seriøst lete lenge etter noe annet innenfor rock-sjangrene som er så fønky som dette her. Det er rett og slett genialt.

Du har sikkert hørt sangen Take Me Out, alle har det. Men ikke glem at de også har andre mega-sanger som Matinee, The Fallen, Do You Want To og This Fire... med flere så klart!
De har også gitt ut et nytt album som heter Tonight, der Franz Ferdinand rett og slett tar deg med en kveld ut på byen for PAAARTEEEY!! Den har fått blandete reaksjoner, som kan være forståelig. Men den har perler som No You Girls, Twilight Omens og Bite Hard.
Og for å ikke glemme den første singelen fra albumet, Ulysses! Den sangen er så fet at jeg ikke har ord. Jeg og en kompis har nettopp blitt ferdig med en fase som gikk ut på at hver gang vi sluttet i en samtale, og det var snakk om kanskje 5 sekunder... så bynte den ene å synge LAAA LA-LA-LA-LA... ULYSSES!
Så ja, du bør høre hvis du ikke gjør det eller har gjort det allerede.


Føler at innlegget ble litt lengre enn jeg først planla. Men så klart kortere enn vanlig... HOORAY FOR ME!

Ingen kommentarer: